Regulamin

§ 1 DEFINICJE

Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.

Konsument – konsument w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Zamawiający – każdy podmiot zamawiający w serwisie.

Regulamin – niniejszy regulamin.

Wykonawca  – Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych i Bytowych Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, NIP 6312620253, strona internetowa: www.pukib.pl

§ 2 KONTAKT Z WYKONAWCĄ

  1. Adres pocztowy: ul. Chudoby 4/1 44-100 Gliwice
  2. Adres e-mail: [email protected]
  3. Telefon: +48 5037608629

§ 3 WYMOGI TECHNICZNE

  1. Dla prawidłowego funkcjonowania strony internetowej potrzebne jest:
    • urządzenie z dostępem do Internetu
    • przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript oraz pliki cookies.
  2. Dla złożenia zamówienia na stronie internetowej, poza wymogami określonymi w ust. 1, niezbędne jest aktywne konto e-mail oraz numer telefonu

§ 4 ZAMAWIANIE NA STRONIE INTERNETOWEJ

  1. Poprzez zawarcie Umowy z Zamawiającym rozumie się złożenie przez Zamawiającego zamówienia na dostawę kontenera i odbiór odpadów zgodnie z określonym przez Zamawiającego ich rodzajem w cenie wskazanej każdorazowo na stronie internetowej pukib.pl . Wykonawca tym samym zobowiązuje się w terminach wskazanych w formularzu zamówienia on-line dostarczyć Zamawiającemu wskazany przez konsumenta kontener na odpady oraz odebrać od niego kontener z odpadami. Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć kontener w stanie bez wad uniemożliwiających jego użytkowanie bez uszczerbku dla interesu Zamawiającego.
  2. Podczas wypełniania formularza zamówienia Zamawiający zobowiązany jest uzupełnić wszystkie wymagane w nim pola
  3. W przypadku gdy podmiot zgodnie z art. 66 ust 4 pkt 4 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach oraz rozporządzeniem Ministra Klimatu z dnia 23 grudnia 2019 r. w sprawie rodzajów odpadów i ilości odpadów, dla których nie ma obowiązku prowadzenia ewidencji odpadów, zwolniony jest z obowiązku prowadzenia ewidencji odpadów, odbiór odpadów odbywa się bez wystawiania w systemie BDO karty przekazania odpadów.
  4. Zamawiający pozostaje świadomy, iż powyżej wskazane informacje są informacjami stanowiącymi podstawę realizacji na jego rzecz usługi i wiążą go w powyższym zakresie.
  5. W przypadku, gdy przepisy powszechnie obowiązującego prawa przewidują konieczność posiadania przez Zamawiającego numeru BDO, ponosi on pełną odpowiedzialność za niewskazanie lub błędne wskazanie numeru BDO.
  6. Wskutek zawarcia Umowy z Wykonawcą Zamawiający zobowiązany jest do zapłaty umówionej ceny oraz postępowania z dostarczonym mu kontenerem w sposób odpowiedni tj. nie wykraczającym poza normalny sposób jego użytkowania.
  7. Cena usługi widniejąca w formularzu zamówienia po jego uzupełnieniu uiszczona zostanie przez konsumenta z góry, niezwłocznie po dokonaniu zamówienia kontenera, za pośrednictwem platformy do płatności Przelewy24. Podane ceny w formularzu są cenami brutto.
  8. Zamawiający oświadcza, iż będzie użytkować kontener wyłącznie w sposób zgodny z jego przeznaczeniem, wskazanym w formularzu zamówienia oraz zgodnie z tabelą, która wskazuje które odpady można wrzucać, a które są zakazane do danego rodzaju kontenera.
  9. Użytkowanie kontenera w sposób niezgodny z jego przeznaczeniem oraz wszelkie ewentualne negatywne konsekwencje z tego wynikające, obciążają w całości Zamawiającego. Tym samym Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za negatywne następstwa korzystania przez konsumenta z kontenera w sposób sprzeczny z jego przeznaczeniem.
  10. Zamawiający zobowiązuje się tym samym do korzystania z kontenera zgodnie z poniższymi regułami:
  1. Zamawiający zobowiązuje się wypełnić podstawiony kontener wyłącznie zadeklarowanymi w formularzu oraz karcie odpadów dozwolonych i zabronionych zamówienia odpadami,
  2. Zamawiający zobowiązuje się nie przeładowywać kontenera ponad jego kubaturę. 

 § 5 REALIZACJA ZAMÓWIENIA

  1. Poprzez wskazanie w formularzu zamówienia miejsca dostarczenia kontenera, Zamawiający oświadcza, iż droga dojazdowa do tego miejsca jest przejezdna (w tym rodzaj podłoża umożliwia przejazd samochodem obciążonym wagą kontenera).
  2. Zamawiający ponosi wyłączną odpowiedzialność za ewentualne zniszczenie nawierzchni drogi wskutek przejazdu pojazdu dostarczającego i odbierającego kontener z odpadami (wyłączając usterki mechaniczne pojazdu).
  3. W przypadku niezapewnienia odpowiedniej drogi dojazdowej do miejsca dostarczenia kontenera Zamawiający zobowiązuje się pokryć wszelkie wynikłe z tego tytułu szkody, w tym w szczególności szkody wynikłe z konieczności przejazdu przez pojazd dostarczający i odbierający kontener z odpadami przez grunty nie należące do Zamawiającego jak np. chodniki, tereny zielone itp.
  4. Zamawiający oświadcza nadto, iż:
  5. posiada tytuł prawny do wskazanego przez niego miejsca dostarczenia kontenera lub posiada zgodę odpowiednich osób/instytucji/podmiotów na umieszczenie kontenera we wskazanym miejscu,
  6. zapewni możliwość umieszczenia i odbioru kontenera wraz z odpadami we wskazane w formularzu zamówienia dni robocze , w godzinach 7:00 – 15:00
  7. Zamawiający oświadcza, iż na wypadek, gdyby odbiór kontenera wraz z odpadami przez pojazd transportujący był niemożliwy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy w dniu wskazanym przez Zamawiającego w formularzu zamówienia, wówczas termin ten ulega przedłużeniu maksymalnie do trzech dni roboczych po dniu, w którym kontener miał zostać odebrany, co niniejszym Zamawiający akceptuje i na co wyraża zgodę.

§ 6 ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA KONTENER

  1. Zamawiający ponosi wszelką odpowiedzialność za dostarczony mu kontener od chwili jego posadowienia, do momentu jego odbioru przez pojazd transportujący kontener. Zamawiający ponosi odpowiedzialność w szczególności za jego przypadkową utratę bądź uszkodzenie.
  2. Zamawiający zobowiązuje się zwrócić kontener w stanie niepogorszonym ponad stan wynikający z jego normalnego użytkowania.
  3. Zamawiający nie pozostaje uprawniony do samodzielnego przemieszczania kontenera.
  4. Na wypadek załadowania kontenera odpadami w sposób sprzeczny z jego przeznaczeniem tj. z zadeklarowaną zawartością kontenera przy wypełnianiu formularza zgłoszeniowego, Zamawiający zobowiązuje się zapłacić na rzecz Wykonawcy należne koszty tytułem transportu kontenera, które wynoszą minimum 250,00 zł brutto. Kwota ta może wzrosnąć jeśli odpady należą do grupy odpadów niebezpiecznych. Zamawiający zobowiązany jest do przyjęcia zwrotnego niezadeklarowanych w formularzu zamówienia odpadów.
  5. Na wypadek przeładowania kontenera ponad wskazaną dopuszczalną masę całkowitą oraz kubaturę kontenera:
  1. Wykonawca może odebrać kontener po uprzednim ustaleniu z Zamawiającym dodatkowej opłaty do ceny zapłaconej przez Zamawiającego usługi,
  2. Wykonawca, z uwagi na niebezpieczeństwo związane z przeładowaniem kontenera, może odmówić jego odbioru, zobowiązując Zamawiającego do usunięcia nadmiaru odpadów w nim przebywających do poziomu umożliwiającego bezpieczny transport kontenera.
  3. Na wypadek załadowania kontenera w sposób powodujący powstanie górki odpadów na kontenerze, wystającej ponad linię wytwarzaną przez burty boczne kontenera, bądź wychylanie się odpadów poza jego burty, Wykonawca z uwagi na niebezpieczeństwo związane z transportem kontenera może odmówić jego odbioru, zobowiązując Zamawiającego do usunięcia nadmiaru odpadów lub ułożenia ich w sposób zapewniający bezpieczeństwo w transporcie kontenera tj. ułożenia odpadów w obrębie kubatury kontenera. Zamawiający zobowiązuje się wówczas do pokrycia kosztów transportu kontenera w wysokości 500,00 zł brutto oraz ustalenia z Wykonawcą  innego terminu odbioru kontenera.
  4. Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za odpady pozostawione wokół kontenera i nie jest zobowiązany do ich uprzątnięcia bądź zabrania.

§ 7 PŁATNOŚCI

  1. Za zamówienie można zapłacić, w zależności od wyboru Zamawiającego:
    1. tradycyjnym przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy;
  2. W przypadku wybrania płatności za pośrednictwem platformy płatniczej Przelewy24, podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest firma Przelewy24.
  3. W przypadku wybrania przez Zamawiającego płatności z góry, za zamówienie należy zapłacić w terminie 7 dni roboczych od planowanej daty podstawienia kontenera.
  4. Wykonawca informuje, że w przypadku niektórych metod płatności, ze względu na ich specyfikę, opłacenie zamówienia tą metodą jest możliwe wyłącznie bezpośrednio po złożeniu zamówienia.
  5. Zamawiający dokonując zamówienia na stronie internetowej akceptuje stosowanie faktur elektronicznych przez Wykonawcę.

§8 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

  1. Zamawiający ma prawo odstąpić od umowy zawartej z Pośrednikiem za pośrednictwem Serwisu internetowego, z zastrzeżeniem § 8 Regulaminu, w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny (pod warunkiem że usługa w tym czasie nie została wykonana)
  2. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym zamówienie zostało zrealizowane na rzecz Zamawiającego
  3. Aby Zamawiający mógł skorzystać z prawa odstąpienia od umowy musi poinformować Wykonawcę, korzystając z danych podanych w § 2 Regulaminu, o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub informacja przekazanapocztą elektroniczną).
  4. Zamawiający może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy umieszczonego na końcu Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
  5. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, że zamawiający uprzywilejowany wyśle informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

    SKUTKI ODSTĄPIENIA OD UMOWY
  6. W przypadku odstąpienia od zawartej umowy Wykonawca zwróci Zamawiającemu wszystkie otrzymane od niego płatności, niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Wykonawca został poinformowany o decyzji Zamawiającego o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
  7. Zwrotu płatności Wykonawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Zamawiającego użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Zamawiający zgodzi się na inne rozwiązanie, w każdym przypadku Zamawiający nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
  8. Wykonawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu udowodnienia, że usługa nie została już wykonana.
  9. W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez Zamawiającego kartą płatniczą, Wykonawca dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do tej karty płatniczej.

 § 9 TRYB REKLAMACJI.

1.Wszelkie reklamacje należy kierować na adres wskazany w paragrafie 2, pocztą elektroniczną lub tradycyjną.

Reklamacja powinna zawierać:

– imię i nazwisko Zamawiającego lub nazwę firmy

– adres do korespondencji i adres e-mail,

– opis reklamacji (np. w jakim zakresie zamówienie nie zostało zrealizowane prawidłowo)

-Stan oczekiwany po załatwieniu reklamacji.

2. Reklamacje rozpatrywane będą w ciągu 30 dni od ich wpłynięcia. Odpowiedź zostanie przesłana na podany przez Zamawiającego adres e-mail.

3. Wykonawca może żądać od Zamawiajacego podania informacji niezbędnych do rozwiązania żądania, określając termin nie krótszy niż 7 dni oraz zakres wymaganych informacji, z pouczeniem, że brak uzupełnienia żądania w wyznaczonym terminie spowoduje, że żądanie nie zostanie uznane za ważne. Po upływie wyznaczonego terminu reklamacja nie będzie rozpatrywana.

§ 10 DANE OSOBOWE

  1. Administratorem danych osobowych przekazanych przez Zamawiającego podczas korzystania z serwisu  jest Wykonawca. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Wykonawcę – w tym o pozostałych celach oraz podstawach przetwarzania danych, a także o odbiorcach danych – znajdują się w dostępnej na stronie internetowej Polityce prywatności – ze względu na zasadę przejrzystości, zawartą w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych – „RODO”.
  2. Celem przetwarzania danych Zamawiającego przez Wykonawcę, podanych przez Zamawiającego w związku z zamówieniami w serwisie, jest realizacja zamówień. Podstawą przetwarzania danych osobowych w tym przypadku jest:
    1. umowa lub działania podejmowane na żądanie Zamawiającego, zmierzające do jej zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
    2. ciążący na Wykonawcy obowiązek prawny związany z rachunkowością (art. 6 ust. 1 lit. c) oraz
    3. prawnie uzasadniony interes Wykonawcy, polegający na przetwarzaniu danych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
  3. Podanie danych przez Zmawiającego jest dobrowolne, ale jednocześnie konieczne do zawarcia umowy. Niepodanie danych uniemożliwi zawarcie umowy.
  4. Dane Zamawiającego podane w związku z zakupami w serwisie będą przetwarzane do momentu, w którym:
    1. przestanie obowiązywać umowa zawarta między Zamawiającym a Wykonawcą;
    2. na Wykonawcy przestaje ciążyć obowiązek prawny, zobowiązujący go do przetwarzania danych Zamawiającego;
    3. ustanie możliwość dochodzenia roszczeń przez Zamawiającego lub Wykonacę, związanych z umową;
    4. zostanie przyjęty sprzeciw Zamawiającego wobec przetwarzania jego danych osobowych – w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych był uzasadniony interes Wykonawcy
  5. – w zależności od tego, co ma zastosowanie w danym przypadku i co nastąpi najpóźniej.
  6. Zamawiającemu przysługuje prawo żądania:
    1. dostępu do swoich danych osobowych,
    2. ich sprostowania,
    3. usunięcia,
    4. ograniczenia przetwarzania,
    5. przeniesienia danych do innego administratora
      a także prawo:
    6. wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Zamawiającego – wobec przetwarzania dotyczących go danych osobowych, opartego na art. 6 ust. 1 lit. f RODO (tj. na prawnie uzasadnionych interesach realizowanych przez administratora).
  7. W celu realizacji swoich praw, zamawiający powinien skontaktować się z Wykonawą przy wykorzystaniu danych z § 2 Regulaminu.
  8. W przypadku gdy Zamawiający uzna, że jego dane są przetwarzane niezgodnie z prawem, zamawiający może złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

§ 12 TERMIN REALIZACJI

Termin realizacji usługi wynosi 7 dni roboczych licząc od dnia wpłynięcia zapłaty na konto bankowe Wykonawcy

§13 ZASTRZEŻENIA

  1. Zakazane jest dostarczanie przez Zamawiającego treści o charakterze bezprawnym.
  2. Każdorazowo składane na stronie internetowej zamówienie stanowi odrębną umowę sprzedaży i wymaga osobnej akceptacji Regulaminu. Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji zamówienia.
  3. Umowy zawierane na podstawie Regulaminu zawierane są w języku polskim.
  4. W przypadku ewentualnego sporu z zamawiającym niebędącym zamawiającym uprzywilejowanym, sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby pośrednika.

Załącznik nr 1 do Regulaminu

Poniżej znajduje się wzór formularza odstąpienia od umowy, z Zamawiający może, ale nie musi skorzystać:

Skontaktuj się z nami

Siedziba firmy

Stanisława Chudoby 4/1
44-100 Gliwice
32 235 10 62

Baza logistyczna 1 & 2

ul. Dębina 16
44-335 Jastrzębie-Zdrój

ul. Janasa 15
41-500 Chorzów

Formularz kontaktowy